tisdag 23 april 2013

Saker jag kickar på



Det är samma sak varje år. När maj närmar sig och planen för kursernas upplopp är klar så sätter tankarna igång. Parallellt med allt jobb det innebär med att få eleverna att nå så långt som möjligt under de sista skälvande veckorna så börjar idéerna dyka upp. Att vara god omvärldsbevakare och samtidigt ha stor vilja att utveckla sin undervisning är krävande, eller hur +Oscar Semb ?

Här är en lista över några saker som jag kickar på just nu:
  • Always Prepped
  • TED-Ed
  • Open Badges
  • Kollegiala auskultationer
  • Elevhälsoarbete
  • Symbaloo
  • MineCraft
  • ARG (Alternate Reality Game)
  • Sophia
  • Khan Academy
  • Transmedialt lärande
  • MangaHigh
  • Google docs/drive i kombination med Teacher Dashboard
  • Flubaroo
  • Wikipedia/Wikibooks
  • Ämnesintegration på riktigt!
  • Cynefin
Tyvärr är det få saker av dessa som jag har möjlighet att prioritera eftersom pågående kurser ligger högst på listan och det är det som jag faktiskt kickar mest på! Tiden från nu fram till kursavslut är den viktigaste. Som alltid. 
Det är nu som eleverna på allvar kan nå längre och högre än både jag och de själva trodde var möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar